Innerhalb von etwas mehr als einem Jahr hat Microsoft 4.4 Millionen Abonnenten fuer Office 365 gewinnen koennen, die wohlgemerkt entsprechend fuer den Dienst bezahlen. Damit konnte man seit dem letzten Quartal fast eine Million Neukunden gewinnen.
Es scheint als wuerde sich Office 365 langsam aber sicher zu einem Verkaufsschlager fuer Microsoft entwickeln. In der am gestrigen Donnerstag veroeffentlichten Bilanz fuer das zurueckliegende Quartal (welches bei Microsoft bereits Q3 ist), konnten die Redmonder 4.4 Millionen Abonennten fuer Office 365 ausweisen.
- Windows OEM revenue grew 4%, driven by strong 19% growth in Windows OEM Pro revenue.
- Office 365 Home now has 4.4 million subscribers, adding nearly 1 million subscribers in just three months.
- Microsoft sold in 2.0 million Xbox console units, including 1.2 million Xbox One consoles.
- Surface revenue grew over 50% to approximately $500 million.
- Bing U.S. search share grew to 18.6% and search advertising revenue grew 38%
Fast eine Million Neukunden in 3 Monaten, das ist durchaus eine Hausnummer. Aber damit noch nicht genug, denn der Umsatz damit wurder mehr als verdoppelt:
- Office 365 revenue grew over 100%, and commercial seats nearly doubled, demonstrating strong enterprise momentum for Microsoft’s cloud productivity solutions.
- Azure revenue grew over 150%, and the company has announced more than 40 new features that make the Azure platform more attractive to cloud application developers.
- Windows volume licensing revenue grew 11%, as business customers continue to make Windows their platform of choice.
- Lync, SharePoint, and Exchange, our productivity server offerings, collectively grew double-digits.
Bleibt die Frage wie die Zahlen im laufen Quartal aussehen. Mit Office 365 fuer iPad duerfte man da noch einen ordentlichen Schwung Abos zusaetzlich absetzen.