Bei einem Teil der von Google zur Entwicklerkonferenz I/O verteilten Samsung Galaxy Tab 10.1 Specia Edition Tablets gibt es offenbar Qualitätsprobleme, die nun für eine steigende Zahl von Berichten betroffener Besitzer führen. In einigen Fällen lösen sich die Ecken des Tablets, so dass sich die Glasabdeckung des Touch-Displays hebt. Darüber hinaus brachen bei einigen Betroffenen die aus Gorilla Glass, das eigentlich besonders widerstandsfähig sein soll, die Glas-Cover, wobei das Gerät in diesem Fall allerdings aus wenn auch vergleichsweise geringen Höhen heruntergefallen sein soll.

Samsung-Vertreter sollen gegenüber den enttäuschten Besitzern der betroffenen Geräte bereits geäußert haben, dass für sie wie bei der normalen Retail-Version eine Garantie von 1 Jahr besteht. Der Austausch der Systeme bzw. die Beseitigung der Schäden wird jedoch erst ab der Verfügbarkeit der normalen Version möglich sein, hieß es angeblich seitens des Samsung-Supports. Außerdem war davon die Rede, dass die rund 5000 Samsung Galaxy Tab 10.1 Special Edition unter Zeitdruck von Hand gefertigt wurden, was als Grund für die Qualitätsmängel herhalten soll.
https://www.youtube.com/watch?v=ynu1cuOGxAY
Hier eine Reihe von Auszügen aus englischsprachigen Blogs und Foren sowie ein Bild eines der Geräte, das angeblich aus gut einem halben Meter höhe auf den Boden fiel:
I have the same issue with my Galaxy Tab 10.1 Google I/O edition.
I actually traded mine out while I was at the conference because of this exact issue. I was hoping it was a fluke, but it showed up on my replacement. I guess that means I’ve seen it on 2 devices.
Just checked mine and it isn’t as bad as that, but the top right corner, in portrait, is loose.
I have the same problem
Its the upper right corner(by the headphone jack) only though! it’s fine on the other three corners. I think it’s a glue issue.
I’m experiencing the same issue. icontacted US customer support @ 888-614-0897. They provided me UPS shipping(free of course). I’m sending it in for evaluation. Will update once i hear more.
I have the same problem with mine. I called Samsung technical support and they told me tthat the I/O device would be covered with a 1 year warranty just like the consumer version. I was also told that they can’t really provide support until the consumer version is released.
I am not experiencing that same problem, but the glass in one of the corners does appear to be pealing up. Link below. Hoping that this is as far as it raises, but who knows… I talked to the Samsung guy at Google I/O and had my first device replaced for a similar issue I noticed there, and he said this first batch was made by hand in a bit of a rush so that they would be available for us googlers. I expect that the automated and machine driven build process for the production units will have more consistent quality.
With the first unit I received both right corners of the screen were popping out over the bezel a little. I believed it to be a problem with the adhesive used, because if you were to put pressure on the corner it would hold for a second then release, and you could hear the “sticky” sound as the adhesive separated.

Quelle: Android Police und Android Community und XDA Developers Forum und XDA Developers Forum